Az első féléves elméleti és gyakorlati felkészítés után január végére a hegesztő-, és az ipari gépész szakképzésben résztvevő tanulóink mindannyian eljutottak az Ágazati Alapvizsgáig, amely során lehetőséget kaptak a megszerzett tudásuk bemutatására.

Az alapvizsga célja a teljes szakmai ismeretanyagot felölelő írásbeli feladatsor megoldásával igazolni azt, hogy tanulóink felkészültek a képzés folytatására, így a második félévben rájuk váró gyakorlatok elvégzésére. A tananyag a fenti szakmákhoz igazodóan gépészeti és villamosipari ismereteket foglal magában.

A 2022 szeptemberében induló képzést tanulóink sikeresen zárták, amit végül a vizsga eredmények is visszaigazoltak. A vizsgakövetelmények teljesítése előfeltétele mind a hátra lévő 1,5 éves tanulmányok folytatásának, mind pedig a szakképzési munkaszerződések megkötésének cégünkkel.

A gyakorlati vizsganapon minden tanulónak 240 perc állt a rendelkezésére ahhoz, hogy a gyakorlatban is bizonyítsa a választott szakmaterületre való rátermettségét.

A vizsgafeladat meghatározásában számunkra is fontos szempont volt, hogy cégünk mindennapi gyártási feladataihoz illeszkedő, valódi értéket teremtő feladatokat végezzenek el a tanulók. Ezért a gyakorlati vizsgafeladat az gyártócsarnokokba felszerelendő új LED lámpák tartószerkezetének az elkészítése volt. Ennek a munkának a hasznát pedig maguk a tanulók is élvezhetik, hiszen a korszerű világítás az ő képzésüket is szolgálja. A szakmai gyakorlatok során tehát minden alkalommal használat közben láthatják viszont a saját vizsgafeladatuk eredményét.

A vizsgázóknak a műhelyrajzon ábrázolt lámpatartó gyártásához szükséges műveleti sorrendtervet kellett készíteniük, ami alapján a műhelyben rendelkezésükre álló szerszámokkal és gépekkel le is gyártották azt. Ezt követően a LED lámpatestek működőképességének ellenőrzése után elvégezték az általuk legyártott lámpatartókra való felszerelést.

A partneriskolánk, valamint a tanulók részéről érkezett pozitív visszajelzések alapján megerősítve látjuk, hogy jó úton járunk. Meggyőződésünk, hogy tanulóinkat továbbra is „éles” ipari feladatokba bevonva, munka közbeni tanulással fogjuk tudni a leghatékonyabban felkészíteni az általuk választott szakmára.